مسجد «حجتیه صبوری» زمان انقلاب محوری ترین مسجد انقلابیون قائمشهری بود

 مسجد «حجتیه صبوری» زمان انقلاب محوری ترین مسجد انقلابیون قائمشهری بود

تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام رضایی از مسجد حجتیه صبوری شهرستان قائمشهر به عنوان محوری ترین مساجد دوران پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: کمتر کسی را می توان یافت که از فعالیت های انقلابی این مسجد خاطره ای در ذهن نداشته باشد.

حجت‌الاسلام «سید جعفر رضایی جمنانی»، امروز (7بهمن) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: مسجد حجتیه صبوری شهرستان قائمشهر به عنوان محوری ترین مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان به شمار می آید که کانون تجمع نیروهای انقلابی و آغاز راهپیمایی های دوران انقلاب محسوب می شد.

 

امام جمعه سابق رامسر و از فعالین فرهنگی اظهار کرد: بسیاری از سخنرانی ها بر ضد نظام شاهنشاهی از این مسجد، شکل می گرفت

وی بیان کرد: خاطرات این مسجد برای جوانان آن روز که به عنوان پیش قراولان شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، محسوب می شوند هنوز در اذهان باقی و ماندگار است.

 

حجت‌الاسلام رضایی جمنانی ابراز کرد: مساجد دیگر شهرستان قائمشهر نظیر مسجد عشقی در خیابان بابل این شهرستان به عنوان مرکز نیروهای انقلابی و همچنین مسجد جامع، هر دو در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، حضور داشتند و نقش آفرین بودند.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (رحمت الله علیه) از مساجد به عنوان سنگر یاد کرد، گفت: مساجد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کانون و سنگر همه مردم بودند.

 

حجت‌الاسلام رضایی جمنانی اظهار کرد: مساجد همانند دوران اول انقلاب با توجه به افزایش جایگزین های دیگر نظیر باشگاه ها و تلویزیون، رونق گذشته را ندارد.

وی، تنوع به فعالیت ها در مساجد را ضروری دانست و بیان کرد: تغییر نوع نگاه در مساجد و از سنتی خارج شدن و همچنین تحول ساختاری باید در آنها، ایجاد شود.

 

حجت‌الاسلام رضایی جمنانی ابراز کرد: نهادها و سازمان هایی که در مساجد، توانمند و بودجه دارند باید نوع نگاه و فعالیت های خویش را تغییر دهند

 

وی گفت: مشورت با امام جماعت با توجه به نقش مهم در خانه های خدا بر زمین جهت توسعه کمی و کیفی مساجد، لازم است.

 

حجت‌الاسلام رضایی جمنانی با اشاره به اینکه معمولا انسان در برابر توسعه فنی و تکنولوژی مرعوب است، افزود: جاذبه های مساجد باید بیشتر از توسعه های فنی و غالب بر آن توسعه ها باشد.

 

وی اظهار کرد: قدمت مساجد به زمان پیامبر (ص) برمی‌گردد و با توجه به این سابقه، اهمیت و جایگاه ویژه خانه های خدا بر زمین را نشان می دهد

 

حجت‌الاسلام رضایی جمنانی بیان کرد: ورود جوانان به مساجد و دادن نقش های مختلف به آنها در این خانه های خدا بر زمین باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد، خانه خدا است و باید از هر چه غیر خدا، خالی باشد، ابراز کرد: مساجد باید از کینه توزی و رقابت های تخریبی به دور باشد و وحدت و همدلی در این پایگاه های دینی بیشتر از گذشته، افزایش یابد.

 

حجت‌الاسلام رضایی جمنانی، جمود در فعالیت ها و کارهای قبلی مساجد را زیبنده و خوب ندانست و گفت: تعامل در ادارات، نهادها و سازمان هایی که در مساجد، برنامه و فعالیت دارند باید به صورت کامل، وجود داشته باشد.

پایان پیام/ 86